Klagomål
Om du inte är nöjd med våra produkter, en tjänst vi utfört eller vårt bemötande kan du framföra dina synpunkter.
Vad är ett klagomål?
Definitionen av klagomål regleras i bland annat Finansinspektionens författningssamling FFFS 2002:23. Med klagomål avses där att du som kund till Brixo har ett konkret missnöje med hanteringen av någon av Brixos finansiella tjänster eller produkter.
Allmänna synpunkter eller generella missnöjen anses inte som ett klagomål liksom inte heller missnöjen som anses ha ringa betydelse för dig som kund.
Hantering och målsättning
Kontakta Brixos kundtjänst i första hand
När du vill lämna ett klagomål till oss kan du göra det genom att kontakta Brixos kundtjänst, många gånger kan ditt ärende lösas snabbt redan i detta steg. Det gör du enklast genom att skicka din fråga till info@brixo.se.
Om du inte är nöjd i detta första steg kan du i stället lämna ett klagomål till Brixos Klagomålsansvarig antingen via brev eller e-post enligt nedan.
Klagomålsansvariges mål är att du som kund ska känna dig väl bemött och strävar alltid att hantera ditt klagomål på ett skyndsamt sakligt och omsorgsfullt sätt.
Kontakt
Brixo AB
Brunnsgatan 21B
111 38 Stockholm
Telefon: 08-500 850 47
Klagomålsansvarige
Du kan även nå vår Klagomålsansvarige genom att vända dig till klagomal@brixo.se.
Information som begärs av klagande
När du skickar ett klagomål till Brixo vare sig det är via brev eller e-post, behöver vi följande information från dig:
- Ditt namn och kontaktuppgifter
- Ditt avtalsnummer
- Uppgift om vad ditt klagomål gäller
- En utförlig beskrivning av vad för situation som givit upphov till ditt klagomål
Process och tidsfrister
När du inlämnat ett klagomål till klagomålsansvarig så dokumenteras ditt klagomål. Därefter utreds klagomålet och du bör få ett svar inom 14 dagar från det att vi fick ditt klagomål. Ibland kan det dock ta längre tid, men i sådant fall kommer vi att informera dig om det.
När utredningen är färdigställd och klagomålsansvarig har fattat ett beslut som rör ditt klagomål så kommer beslutet meddelas dig via den kontaktväg du uppgett.
Andra vägar för rådgivning och prövning
Konsumenternas Bank- och Finansbyrå
Vägledning kan erhållas från Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, Konsumenternas försäkringsbyrå och den kommunala konsumentvägledningen. Du kan läsa mer på https://www.konsumenternas.se/.
Allmänna reklamationsnämnden
Om du inte är nöjd efter det att klagomålsansvarig prövat ditt Klagomål kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Du kan läsa mer på https://www.arn.se/.
Allmän domstol
Ett annat alternativ är att vända sig till allmän domstol. Du bör alltid undersöka om du har någon försäkring som lämnar ersättning för advokatkostnader eller om du kan få allmän rättshjälp.


Information
Information
Information
Information
Ett fel har uppstått
Ett fel har uppstått
Avbruten
Autentiserad
Information
Information
Information


