Klagomål

Om du inte är nöjd med våra produkter, en tjänst vi utfört eller vårt bemötande kan du framföra dina synpunkter.

Vad är ett klagomål?

Definitionen av klagomål regleras i bland annat Finansinspektionens författningssamling FFFS 2002:23. Med klagomål avses där att du som kund till Brixo har ett konkret missnöje med hanteringen av någon av Brixos finansiella tjänster eller produkter.

Allmänna synpunkter eller generella missnöjen anses inte som ett klagomål liksom inte heller missnöjen som anses ha ringa betydelse för dig som kund.

Hantering och målsättning

Kontakta Brixos kundtjänst i första hand

När du vill lämna ett klagomål till oss kan du göra det genom att kontakta Brixos kundtjänst, många gånger kan ditt ärende lösas snabbt redan i detta steg. Det gör du enklast genom att skicka din fråga till info@brixo.se.

Om du inte är nöjd i detta första steg kan du i stället lämna ett klagomål till Brixos Klagomålsansvarig antingen via brev eller e-post enligt nedan.

Klagomålsansvariges mål är att du som kund ska känna dig väl bemött och strävar alltid att hantera ditt klagomål på ett skyndsamt sakligt och omsorgsfullt sätt.

Kontakt

Brixo AB
Brunnsgatan 21B
111 38 Stockholm
Telefon: 08-500 850 47

Klagomålsansvarige

Du kan även nå vår Klagomålsansvarige genom att vända dig till klagomal@brixo.se.

Information som begärs av klagande

När du skickar ett klagomål till Brixo vare sig det är via brev eller e-post, behöver vi följande information från dig:

  • Ditt namn och kontaktuppgifter
  • Ditt avtalsnummer
  • Uppgift om vad ditt klagomål gäller
  • En utförlig beskrivning av vad för situation som givit upphov till ditt klagomål

Process och tidsfrister

När du inlämnat ett klagomål till klagomålsansvarig så dokumenteras ditt klagomål. Därefter utreds klagomålet och du bör få ett svar inom 14 dagar från det att vi fick ditt klagomål. Ibland kan det dock ta längre tid, men i sådant fall kommer vi att informera dig om det.

När utredningen är färdigställd och klagomålsansvarig har fattat ett beslut som rör ditt klagomål så kommer beslutet meddelas dig via den kontaktväg du uppgett.

Andra vägar för rådgivning och prövning

Konsumenternas Bank- och Finansbyrå

Vägledning kan erhållas från Konsumenternas Bank- och Finansbyrå, Konsumenternas försäkringsbyrå och den kommunala konsumentvägledningen. Du kan läsa mer på https://www.konsumenternas.se/.

Allmänna reklamationsnämnden

Om du inte är nöjd efter det att klagomålsansvarig prövat ditt Klagomål kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Du kan läsa mer på https://www.arn.se/.

Allmän domstol

Ett annat alternativ är att vända sig till allmän domstol. Du bör alltid undersöka om du har någon försäkring som lämnar ersättning för advokatkostnader eller om du kan få allmän rättshjälp.

Hur mycket vill du låna?

Välj kreditgräns:

Hur mycket vill du ta ut idag?

Vald kreditgräns:

Belopp att ta ut:

Clearingnummer Clearingnummer skrivs utan bindestreck och punkter och skrivs för de flesta banker med fyra siffror. Swedbank och Sparbankerna har däremot fyra eller fem siffror. Om clearingnumret börjar med en 8 ska fem siffror anges, i övriga fall fyra siffor. Om din bank skriver kontouppgifterna som en enda följd av siffror är clearingnumret de första fyra sifforna (i Swedbanks fall de fyra eller fem siffrorna före kommat). För personkonto i Nordea anges 3300 som clearingnummer.
Kontonummer Bankkontot måste tillhöra den person som ansöker om krediten.

Vald kreditgräns:

Belopp att ta ut:

Boendekostnad Total kostnad per månad för ditt boende inklusive hyra/månadsavgift, räntor, amorteringar, el/värme och underhåll.
Fordonskostnader Total kostnad per månad för fordon inklusive räntor, amorteringar, leasinghyra, bensin, service och försäkringar.
Transportkostnader Total kostnad per månad för tåg, buss eller annat liknande färdmedel.
Kostnader för andra lån Månadsvisa räntor och avbetalningar för andra lån och eventuella borgensåtaganden, exkluderar bolån och fordonslån.
Skuldbelopp övriga lån Totalt skuldbelopp för övriga lån samt eventuella borgensåtaganden.

Jag bekräftar också att jag är mellan 18 och 63 år gammal, har en tillsvidareanställning om minst 17 timmar per vecka eller har varit egen företagare under de senaste sex månaderna, är fullt arbetsför, inte har vetskap om förestående sjukskrivning eller sjukhusvistelse, inte har kännedom om förestående arbetslöshet eller varsel om uppsägning samt i övrigt uppfyller anslutningskraven för försäkringen. Genom att ansöka om kreditskydd kan försäkringen hjälpa dig ekonomiskt i framtiden p.g.a. en yttre oförutsedd händelse. Jag bekräftar att jag har tagit del av förköpsinformationen och de fullständiga villkoren.

Dina uppgifter kommer att behandlas för att kunna erbjuda dig relevanta erbjudanden avseende våra produkter och tjänster samt närliggande produkter och tjänster från våra samarbetspartners. Dina uppgifter kan komma att behandlas för att kunna förbättra våra annonseringstjänster genom delning med tredjepart som utför denna tjänst för vår räkning. När du påbörjar en kreditansökan anses du ha samtyckt till behandlingen. Du kan när som helst ta tillbaka ditt samtycke genom att kontakta oss. Du kan läsa mer om hur Brixo behandlar dina personuppgifter här.


När du ansöker bekräftar du att du har läst och godkänner Allmänna Villkor, SEKKI och Information om behandling av personuppgifter

Hanterar ansökan...
Hur vill du logga in?
Starta BankID
Krediten har inga avgifter. Nominell bunden årsränta är 21,95 % och den effektiva räntan är 24,3 %. En exempelkredit på 25 000 kr som återbetalas med 2 339 kr per månad under 12 månader har en total kostnad om 3 068 kr. Löptid från 14 till 107 månader vid maximalt initialt uttag, lägsta möjliga månadsvisa återbetalning och inga ytterligare uttag.
Att låna kostar pengar!
Om du inte kan betala tillbaka skulden i tid riskerar du en betalningsanmärkning. Det kan leda till svårigheter att få hyra bostad, teckna abonnemang och få nya lån. För stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivningen i din kommun. Kontaktuppgifter finns på konsumentverket.se.